ברכות ליאיר שוהם, למדינת ישראל וגם לנו על זכייתו של יאיר שוהם מתיכון בן גוריון באולימפיאדת מתמטיקה הבינלאומית שבאוסלו

יאיר שוהם מתיכון בן גוריון זכה במדליית כסף באולימפיאדה המתמטית הבינלאומית IMO שהתקיימה השנה באוסלו, נורווגיה
באולימפיאדה המתמטית הבינלאומית IMO
שמתקיימת השנה באוסלו, נורווגיה
הרכב הנבחרת:
איתמר ניר
נגה פרידמן
גיא אוסטפלד
אורי פרנקל
עומרי זמר
יאיר שהם
המאמן הראשי: לב רדזיווילובסקי
ראש המשלחת: דן כרמון
סגן ראש משלחת: דניאל קנר

כל נבחרת שולחת עד 6 נציגים, המלווים על ידי ראש משלחת וסגן ראש משלחת. בנוסף, ניתן לשלוח משקיפים אשר מצטרפים לראשי המשלחת או למתחרים. התחרות מורכבת מ-6 שאלות. המבחנים נמשכים יומיים, כאשר בכל יום מקבלים המתמודדים 3 שאלות. לרשותם 4 וחצי שעות כדי לפתור אותן. כל שאלה שווה 7 נקודות. אין להשתמש במחשבונים.

השאלות
השאלות לקוחות מארבע קטגוריות: אלגברה, גאומטריה, קומבינטוריקה ותורת המספרים. פתירתן לא דורשת ידע במתמטיקה גבוהה.

את השאלות רשאיות להציע כל המדינות למעט המארחת. ועדת בחירת השאלות, אשר מורכבת מנציגי המדינה המארחת ומומחים בינלאומיים, מצמצמת את הבעיות ל"רשימה קצרה" (Short list) שבה כ-30 שאלות (7–8 מכל קטגוריה). מספר ימים לפני האולימפיאדה מתכנסים ראשי המשלחות ובוחרים 6 שאלות (1–2 מכל קטגוריה), ומסדרים אותן לפי רמת קושי.

פרסים
כל מתמודד מקבל ניקוד על כל שאלה שהוא פתר. המתמודדים מדורגים על פי סכום כל הנקודות שהם צברו. המדינות מדורגות לפי סכום הנקודות שכל המתמודדים צברו יחד.

הפרסים מחולקים בצורה הבאה: כמחצית מהמתמודדים מקבלים מדליה, כאשר ה-1/12 הטובים ביותר מקבלים מדליית זהב, 2/12 שאחריהם מדליית כסף ו-3/12 מדליית ארד, כך שהיחס הוא 1:2:3. מתמודד שלא זכה במדליה אך פתר לפחות שאלה אחת באופן מלא זוכה בציון לשבח. בנוסף ייתכנו פרסים מיוחדים על פתרונות מקוריים במיוחד.

ידיעות נוספות

הנחיות והסברים ללמידה מרחוק

11 באוקטובר 2023

סרטון הסבר כניסת תלמידים לקלאסרום מחוזי וכיצד מזהים/מאתרים את הכתובת של המייל המחוזי סרטון הסבר כניסת מורים לקלאסרום מחוזי  להסברים כללים גוגל מיט